lezen

Dit was Freelancers in Belgium Day 2020

Jannike Marien in

Afgelopen vrijdag was NedWorks te gast als sponsor op Freelancers in Belgium Day 2020. Jenny Björklöf, admin van de gelijknamige Facebook-groep, organiseerde het evenement met behulp van Jessie Govaert, de Partnership Manager. Freelancers over heel België kwamen afgezakt naar ING Marnix te Brussel. Hier kregen ze de kans om te leren van verschillende experts, volgden ze workshops en konden ze naar hartenlust netwerken met andere freelancers. Kon je er niet bij zijn? Geen zorgen! Wij hebben voor jou de meest belangrijke gebeurtenissen en inzichten op een rijtje gezet.

Dit was Freelancers in Belgium Day 2020

Freelance is the future

Na een oppeppende koffie heette Marleen Deleu, CEO van The Flex Academy en Director Trends & Insights van NextConomy, de freelance community welkom. Ze deed een kort woordje over de toekomst die freelancers te wachten staat: Volgens Deleu zal het aantal freelancers steeds groeien. Hierdoor zal de concurrentie tussen freelancers ook toenemen. De take-away message? Jezelf onderscheiden en blijven ontwikkelen als freelancer!

 

Time is money

Na enkele inspirerende eerste woorden, gaven vier freelance-experts hun geheimen prijs. Specialisten van dienst, Anthony Stabourlos (Strategic Marketeer), Linda A. Thompson (Freelance Journalist), Ralitza Soultanova (Fotografe) en Adrien Willems (Freelance ICT Strategy Consultant), beantwoordden met enthousiasme de vragen uit het publiek. Volgens de experts is het belangrijk om een goede work-life balance te creëren. Het is niet de bedoeling dat je harder en meer werkt, maar slimmer werkt, want time is money. Neem ook zeker deze gouden tip ter harte: netwerken is the key to success! Praat met fellow freelancers, leg contacten, ga naar netwerkevenementen, en onderscheid jezelf van de massa. Hoe? Door altijd de beste kwaliteit te af te leveren die je kan leveren. 

placeholder

Tijdens de workshops gaf Anthony Stabourlos nog een Q&A sessie over digitale marketing. Zijn kernboodschap: onderschat jezelf niet! Als jouw opdrachtgever jouw prijs wil verlagen, hoef je niet met die partner verder te werken. Jouw expertise is jouw prijs.

 

The key to success

Om af te sluiten gaf Clo Willaerts haar sleutel tot succes prijs. Talent, focus en volharding is volgens de Digital Marketing Expert de Heilige Drievuldigheid voor succes. Als freelancer moet je nadenken over je eigen bedrijf en blijven innoveren. Echter is het belangrijk dat als je innoveert, je dat doet in een veilige ruimte. Spendeer daarom 70% van je budget aan wat je daarvoor al deed. Bestaande klanten houden immers niet van verandering. Twintig procent investeer je best in digitale media. Met de overige tien procent kan je innoveren en investeren in iets gek. Maar vooral: Get up, show up, and never give up! 

Delen
Jannike
Jannike
Over de auteur

Jannike Marien is Digital Marketing Intern bij NedWorks. Met haar blogs wil ze digitale professionals up-to-date houden over de nooit stilstaande wereld van Digital Marketing.

Lees meer artikels van Jannike.

Keep reading.